Vasario 2 d. iš Klaipėdos į Kauną sėkmingai atplukdyta pirmoji įmonės „Kauno grūdai“ krovinio partija. Vietoje šešių sunkiasvorių vilkikų žaliavos buvo gabenamos viena barža, pasirinkus aplinkai draugiškesnį ir efektyvesnį vidaus vandenų kelią.
Krovinį plukdė didžiausia upinė barža Baltijos šalyse – „Nemunas Lines“. Iš viso į Kauną buvo atgabenti šeši konteineriai Palmitino rūgšties – svarbaus pašarų gamybos ingrediento. Bendras krovinio svoris siekė 155 974 kg.
Pasirinkus vidaus vandenų transportą:
• CO₂ emisija sumažėjo 2,5 karto, palyginti su kelių transportu,
• optimizuota tiekimo grandinė,
• sumažintos logistikos sąnaudos,
• išvengta papildomų spūsčių keliuose.
„Džiaugiamės galėję išbandyti žaliavų gabenimą vandens keliu, nes tai atveria naujas logistikos galimybes mūsų įmonei. Vidaus vandenų transportas leidžia optimizuoti tiekimo grandinę, mažinti priklausomybę nuo sausumos transporto bei mažinti aplinkos taršą. Be to, tai efektyvus sprendimas didelių krovinių pervežimui, nes baržomis galima gabenti didelius kiekius vienu metu, taip mažinant logistikos sąnaudas. Šis žingsnis ne tik prisideda prie tvaraus verslo plėtros, bet ir skatina vidaus vandenų transporto infrastruktūros plėtrą Lietuvoje. Tikimės, kad ateityje ši alternatyva taps nuolatine mūsų logistikos grandinės dalimi“, – sako „Kauno grūdų“ generalinis direktorius Andrius Pranckevičius.
Atsižvelgdama į pirmojo plukdymo rezultatus, įmonė planuoja organizuoti reguliarius reisus vidaus vandenų keliais. Tai leis užtikrinti tvarų ir efektyvų žaliavų tiekimą, kartu mažinant poveikį aplinkai ir prisidedant prie logistikos sprendimų modernizavimo Lietuvoje.